Het zoeken en selecteren van campings gaat voor een deel nog steeds via de gidsen. Maar de meeste kampeerders maken de laatste tijd vooral gebruik van internet en apps. Daarin zien we dan ook steeds meer slimme en handige innovaties.
Zo presenteerde ACSI in november al de Camping Comfort-app om de communicatie tussen campingeigenaar en gasten te vereenvoudigen en verbeteren. Via de nieuwe CampingGuru functie kunnen potentiële campinggasten vragen stellen aan kampeerders die de bewuste camping al eens bezocht hebben.
Waar de Camping-Comfort-app van ACSI dankzij de chatfunctie en de mogelijkheid voor het versturen van pushberichten de communicatie tussen campingeigenaar en -gasten verbeterd, is de CampingGuru-functie dus vooral bedoeld om de keuze voor een bepaalde camping makkelijker te maken.
Vragen staat vrij
De CampingGuru-functie, die gewoon via de (mobiele) website van Suncamps beschikbaar is, stelt je in staan om alles te weten te komen over jouw volgende camping, wat je ook maar wilt weten. Je ziet de blauwe button vanzelf in beeld komen als de functie bij de betreffende camping beschikbaar is.
Je kunt jouw vraag dan stellen aan iemand die echt op de camping is geweest. Met de CampingGuru-functie introduceert Suncamp een nieuw en uniek concept in de reisbranche. Aspirant campinggasten kunnen via deze nieuwe functie bij 200 van de 300 Suncamp-campings 24 uur per dag live chatten met een ‘CampingGuru’.
Persoonlijke ervaringen
Het is de laatste jaren steeds normaler dat consumenten steeds meer vertrouwen op de ervaringen en aanbevelingen van mensen die écht ervaring hebben met een product, dienst of vakantieverblijf. Persoonlijke ervaringen wegen voor veel mensen nu eenmaal veel zwaarder dan ’verkooptaal’. En daar speelt Suncamp met het CampingGuru-concept slim op in. Want iedereen die op zoek is naar een camping heeft een heleboel vragen waarop het antwoord normaal gesproken niet zo snel te vinden is. Hoe ver het lopen is vanaf de accommodatie naar het toiletgebouw bijvoorbeeld, en of er goed zich is op het speeltuintje, en of er overlast van de horeca of die drukke weg vlakbij is. Voor zulke vragen is het ideaal dat je die via de CampingGuru-functie kunt stellen, en dat je doorgaans binnen een paar minuten antwoord krijgt.
Zo word je CampingGuru
Kampeerders die meerdere keren bezocht hebben, kunnen zich bij Suncamp als CampingGuru aanmelden. En daar stelt Suncamp weer wat tegenover. Voor ieder gegeven antwoord ontvangt een CampingGuru namelijk weer twee euro van Suncamp. Op die manier help je jouw medekampeerders aan een antwoord op hun vraag en help je jezelf om een leuk spaarpotje voor de vakantie te vullen.